13.00u aangekomen op het bedrijven terrein in Elsloo. De eerste challenge
van de dag, een heftruck race. Voordat de race begint krijgen wij eerst een
teambriefing met drank en vlaai en daarna een rondleiding door de fabriek
waar wij te gast waren. De heftruckrace bestond uit een parcour dat
afgelegd moest worden. Heftruck starten, vorken omhoog en naar de eerste
pallet rijden. Dan door twee poortjes en piroetje om de paal (helaas na
afloop compleet verbogen) en dan naar de oplegger door de stoffige
ondergrond. Maar ja onderweg viel al lading dus werd er meteen besproken om
het parcour aan te passen en het duurde anders ook te lang, want om 15.00u
moesten wij bij de volgende challenge zijn. Ipv een pallet met lading nu een
pallet zonder lading. De challenge wordt gewonnen door Elwood. Stuub eindigd
voor Haemerke op plaats 5 en 7. Stuub had al ervaring met een heftruck, maar
Haemerke reed voor de eerste keer op een heftruck. Het was een leuke
challenge. Dan haasten, want wij gingen op weg naar Urmond, daar lag
Urtrack Slotcars. Een kleine speelgoed baan met vier rijbanen waarop je de
raceauto's kon laten rijden. Wij gingen weer terug naar ons jeugdelement. Na
een keer allemaal geprobeerd te hebben gaan wij een kwalificatie rijden.
Iedereen mag 1 minuut met race auto over baan 2 rijden. De snelste tijd pakt
de pole, maar helaas zonder punten. Nu maakt het gewicht niet uit, maar het
is Haemerke die van pole mag vertrekken. Stuub wordt in de kwalificatie 3e.
White die helaas als laatste eindigde in de kwalificatie wint uiteindelijk
de race. Haemerke wordt 4e en Stuub 6e.
Na deze race hadden wij op
deze zelfde locatie de prijs uitreiking van de challenge van 2011. En deze
is gewonnen door Elwood. Op de laatste racedag gaat hij zijn teamgenoot
voorbij die 2e werd. Sjeng wordt uiteindelijk 3e. Haemerke zakte op deze
laatste dag van plaats 4 naar 5 en Stuub werd 6e.
De omgedoopte teamrace ipv de wetrace is weer een prooi geworden voor Team
Shark. BluesBrothers worden 2e, KTS wordt 3e en het team van de avond was
Team de Waterboys en werden helaas 4e. Voor de race in de kantine werd er
geloot voor de startpositie van de race. Van de totaal 6 teams trok Haemerke
voor Team Shark startpositie 4. De pole voor deze race werd geloot door het
team Underdog. De verrassingselementen voor deze race waren 7 enveloppe. In
een van deze enveloppe zat een bepaalde actie die je tijdens de pitsstop
moest uitvoeren. In één enveloppe zat het opdracht dat je niets hoefde uit
te voeren en je de race kon vervolgen. De start
van de race bleef team Underdog 10 ronden lang aan de leiding. Daarachter
was het echt een treintje van karters. De posities wisselde en wisselde. Het
veld werd uit elkaar gehaald toen in de 10e ronden door de leider van de
race een fout werd gemaakt. Stuub zat lange tijd vast en kwam maar lastig op
gang. Na 16 ronden werd er door Team Shark de pitsstop gemaakt waarna
Haemerke het stuur overnam. Haemerke reed wel voornamelijk ronden in de 41
seconden, maar was niet de snelste op de baan. Snelste op de baan was Mr.
Chrono van Team de Waterboys. Hij liet zien wat voor rondetijden er gereden
konden worden. Hij dook regelmatig onder de 41 seconde en zette de snelste
tijd op 0'40'521. In de 41ste ronde van de race werd door Team Shark weer
een pitsstop gemaakt waarna een van de enveloppe geopend werd. De opdracht
voor Team Shark was dat zij pech hadden met de vleugel en in de garage een
nieuwe moesten pakken. Deze opdracht werd uitgevoerd waarna Stuub de race
vervolgde. De banden waren door het lange stilstaan toch weer een stuk
kouder. Stuub realiseerde wel beterde tijden dan dat hij reed in de eerste
stint. 18 ronden voor het einde nam Haemerke het stuur over en reed het
laatste stuk. Na 80 ronden werden wij afgevlagd. Team Shark was het enigste
team die 80 ronden aflegde. Waterboys, KTS en BluesBrothers reden 79 ronden.
Aan het einde van de race hadden wij als Team Shark niet het gevoel dat
wij gewonnen hadden. Wij dachten dat Team de Waterboys gewonnen had. Echter
toen wij in de kantine terugkwamen en de race uitslag zagen, zagen wij dat
Team Shark gewonnen had.
Vanaf deze race heeft Haemerke voor de
kartraces een nieuwe outfit.
De volgende challenge is de vrachtauto / heftruck challenge die gehouden wordt op 12
november 2011. Tevens is dit de laatste challenge van 2011 en zal na deze
challenge op bourgondische wijze de seizoensafsluiting zijn.
De miezelregen gaat over het circuit. Rond 16.30u is het behoorlijk nat. De
karters die dan op de baan zijn, rijden ongeveer stapvoets, want er zitten
geen regenbanden onder de kart maar gewoon slicks. Rond 17.15u zijn de 10
karters aanwezig voor de nieuwe wedstrijd, de Grand Prix van Niederkrüchten. Daar er niet zoveel karts zijn, worden er groepjes gevormd
van 5 personen. Wij gaan 10 ronden kwalificatie rijden en daarna 30 ronden
racen. De eerste vijf die zijn gaan rijden, rijden met een natte baan.
Haemerke gaat met de eerste groep mee. Daar sommige toch al ervaring hebben
om in de regen te rijden heeft Haemerke deze nog niet. Het is een mooie
ervaring. Haemerke komt niet verder dan een 3e plaats. Haemerke had achteraf
gezien één van de twee slechtste karts. Na deze sessie neemt Stuub plaats in
dezelfde kart waarmee Haemerke gereden heeft. De baan is langzaam op aan het
drogen. Stuub verslaat uiteindelijk Haemerke in de kwalificatie. De
uiteindelijke uitslag van de kwalificatie was dat Fonzie de kart op pole
zetten, Stuub werd 6e en Haemerke 8e.
Daarna de race. Deze wordt
gewonnen in groep 1 door Fonzie. In groep 2 start Stuub van pole en
Haemerke op plaats 3. Direct na de start van de race in de eerste bocht ligt
Haemerke al naast Stuub en aan de einde van deze 1ste ronde lag Haemerke al eerste.
Na een viertal ronden zat plots Stuub, net voor de eerste bocht, naast
Haemerke en ging hem voorbij. Haemerke moest op dat moment zijn meerdere
erkennen in zijn teammaat. Langzaam ging Stuub ervan door. Nog geen 3/4 van
de race staat Stuub plotseling aan de kant. Hij heeft een probleem. Er is
geen aandrijving meer. Dit is behoorlijk balen. Van de circuitorganisatie krijgt hij een meteen een
andere kart tot zijn beschikking, maar een goede klassering kan hij vergeten en hij wordt uiteindelijk laatste. Haemerke
daarentegen wordt 1ste. Stuub rijdt in deze eerste sessie de snelste tijd
van 31'36, waaraan Haemerke niet kwam. Zijn snelste tijd was 31'72.
Op dat moment dacht Team Shark dat Fonzie uiteindelijk gewonnen had, tot
plots de circuitorganisatie aankwam dat wij nog 30 ronden mochten rijden.
Dus de race werd uitgebreid met nog een race van 30 ronden. Doordat de
snelste kart was uitgevallen in de vorige race moest de winnaar van die race,
Fonzie, in dezelfde kart rijden als waarin Stuub gefinishd was. Echter had
deze niet helemaal de snelheid. Deze tweede race werd gewonnen door Sjeng die
Jake net voorbleef. De tweede race voor Team Shark begon Haemerke vanaf
pole. De uitslag van de vorige race was de startvolgorde voor deze tweede
race. Haemerke is in deze race oppermachtig en wint. Stuub word in deze
sessie 3e.
Nu waren wij klaar, maar de organisatie moest zich nog
beraden hoe de punten invulling ging gebeuren. Uiteindelijk na lang beraad
kwam er zondag 11 september 2011 de uitslag. De posities in de twee races
bepaalde de uitslag. De nummer 1 kreeg 9 punten, 2 kreeg 7 punten, etc....
Daarnaast kreeg je ook nog punten voor de snelste tijd. Nummer 1 10, nummer
2 9, etc... Haemerke weet dus uiteindelijk de zege te pakken met 27
punten, 2e werd Sjeng die 20 punten behaalde, 3e werd Jake met 19 punten.
Stuub wordt uiteindelijk 5e met 16 punten.
In het algemeen klassement
blijft Jake op plaats 1, 2e is nu Sjeng en 3e plaats is voor Elwood.
Haemerke stijgt van plaats 5 naar 4. Stuub blijft staan op plaats 6.
Sjeng wint de 4e challenge van het seizoen. Met een deelnemers veld van 4
man (Sjeng, Jake, Elwood & Michael W) zonder Team Shark
was er op deze dag de challenge een tourtocht door de Eifel. In het klassement
behoudt Jake
de 1ste plaats & Elwood blijft 2e.
De volgende challenge wordt de Grand Prix van Niederkrüchten die wordt gehouden op 9
september
2011. Dit is dan weer een kartrace waarbij Team Shark ook weer aanwezig zal
zijn.
Het is 17.45u op donderdagmiddag. De teams druppelen binnen. In totaal doen
er 38 teams mee aan de 100 miles race, waarvan vier van onze challenge. De
100 miles race is race die bestaat uit een kwalificatie van 20 minuten en
een race van 2 uur, waarbij 4 pitsstops gemaakt moeten worden, t.w. 1x voor
het tanken (pas na 30 minuten en voor de laatste 45 minuten van de race) en
3x voor de rijderswissel. Rijderswissel en tanken tegelijkertijd is niet
mogelijk. De teamleiders van elke team dienen het team in te schrijven en
verkregen het nummer van de kart waar je mee moest gaan karten. Voor
Team Shark was dit kart 36. Al de gehele dag was Stuub aan het kijken of
het droog zou blijven. Er was regen voorspeld, maar gelukkig kwam deze er
niet. Om 18.30u is er een briefing van de organisatie. Na deze briefing
dient een ieder die de kwalificatie rijdt zich klaar te maken. Voor Team
Shark ging onze reserverijder Piloti als eerste van start en reed ongeveer 7
minuten (1:15.318). Daarna betrad Haemerke de kart om ook ongeveer 7 minuten te rijden
(1:13.448) en als laatste betrad Stuub de kart (1:16.280). Degene die na 20 minuten nog in de kart
zat, begon ook de race. Toen de kwalificatie gedaan was werd op het rechte
stuk voor de hoofdtribune iedereen tegengehouden, waarbij de organisatie zo
de coureurs één voor één op de grid op de goede plaats kon zetten. Hé jij daar,
werd naar Stuub gewezen komme gij naar voren. Wat Piloti en Haemerke al
wisten, wist Stuub nog niet. Team Shark heeft pole gereden met een verschil
van 0,1 seconde op nummer 2. Stuub gaf na afloop van de race aan dat hij dit
niet kon geloven. Nadat iedereen op de grid was gezet, werd even naar half
acht met de belgische vlag gezwaaid waarnaar de wedstrijd officieel begon.
Bij de start liep het niet vlekkeloos. Stuub kwam niet goed weg en zakte
weg naar de 3e plek. In de begin fase waarbij Stuub altijd één van de
snellere is, kwam hij telkens in een nieuw gevecht en dualleerde met kart
22. Het was stuivertje wisselen, dan reed Stuub voor en dan kwam kart 22
weer voorbij. Na 35 minuten heeft Team Shark besloten een pitsstop te maken.
Stuub ging meteen tanken en de pitcrew van de organisatie keek verbaasd dat
nadat de pitsstraat 5 minuten open was, al het eerste team een stop maakte.
Deze verliep vlekkeloos. Daarna ging Stuub nog een keer de baan op voor 1
rondje waar daarna Haemerke de kart overnam voor zijn sessie. Na deze
pitsstop was Team Shark teruggevallen van positie 7 naar 15. Haemerke
draaide zijn rondjes en het ging super. Hij reed de een en andere karts vrij
snel voorbij. De inhaalrace was begonnen. Na zijn 35 minuten ging Haemerke
een pitsstop maken, zodat Piloti het roer kon overnemen. Het bleek dat
Haemerke zich teruggeknokt had naar positie 2, want wie lag op 1, dat waren
de BluesBrothers, die samen met Team Shark behoorlijk concurrende tijden
reden. Piloti reed vlak achter de BluesBrothers en had een mooi richtpunt
voor zijn 35 minuten. Dan gaat BluesBrothers naar binnen voor hun laatste
pitsstop en nam Piloti de koppositie over. Bij de pitsstop van de
BluesBrothers moet iets niet goed gegaan zijn, want zij kwamen de baan op en
nog geen 10 meter achter hun lag Piloti, die een klein rondje voorlag. Met 11 seconde voorsprong op de
nummer 2, kart 22, maakt een kwartier voor het einde Piloti zijn pitsstop,
waarna Haemerke als troef het laatste gedeelte ging rijden. Met een snelle
pitsstop wist Team Shark in ieder geval de Bluesbrothers voor te blijven.
Haemerke ging weer lekker en focusde zich op kart 22. Stuub en Piloti zagen
op de tribune plots geen kart 22 meer. Deze reed in de pits en moest nog een
pitsstop maken. Haemerke daarentegen kwam nog in een gevecht van
achterblijvers en spinde 1 keer maar behield de kart op de baan. Bij start
en finish werden nu steeds blauwe vlaggen gezwaaid en de baan commissaris
stak op een gegeven moment de wijsvinger omhoog. Haemerke ging al denken wat
dit zou betekenen. Zou Team Shark dan toch eerste liggen. Paar ronden later
werd langzaam de finishvlag uitgehaald en zodra Haemerke de finish kon zien
was hij op aan het opletten of iemand voor hem de finishvlag kreeg. En daar
was na 1 uur, 56 minuten en 18 seconde de finishvlag. Niemand voor hem was
afgevlagd en Haemerke juichde in de kart. Daarna waren nog een paar
baancommissarissen naast de baan die de duim opstaken en toen wist Haemerke
het zeker. Team Shark heeft zojuist de 100 miles race van Genk op hun naam
geschreven. Ongelofelijk wat een prachtig moment en een mooie prestatie. Éénmaal uit de kart
gestapt en teruggelopen naar de hoofdtribune kreeg Haemerke ook het
definitieve antwoordt van Stuub en Piloti. Tweede werd kart 22 op 17,290
seconde en derde
werden de BluesBrothers op 27,388 seconde. Dit waren de enigste teams die in
dezelfde ronde zaten. De snelste tijd die Team Shark noteerde (3e tijd
overal) was in de laatste ronden van de race (1:12.245).
Een kwartier na de finish werd iedereen naar binnen geroepen voor de
podiumceremonie. Met een echte pitspoes (Sidney) die de trofee overhandigde
werd het podium compleet gemaakt. Helaas wel zonder champagne. Kartteam
Challenge Underdog heeft foto's gemaakt (klik
hier voor de foto's).
Met onze vier teams van de challenge
zijn naast de bekende plaatsen van Team Shark en BluesBrothers, het kartteam
Challenge Underdog 7e geworden en de Waterboys 24ste.
Sjeng wint de 2e challenge van het seizoen. Met een deelnemers veld van 6
man (Sjeng, Mr. Chrono, Jake, Elwood, The Rock & JaggAss) zonder Team Shark
was er op deze dag de challenge in een quad. In het klassement neemt Jake
(1e) & Elwood (2e) de leiding over van Haemerke en Stuub. Haemerke staat nu
5e en Stuub 6e.
De volgende challenge wordt de 100 miles race die wordt gehouden op 19 mei
2011. Dit is dan weer een kartrace waarbij Team Shark ook weer aanwezig zal
zijn.
Het nieuwe seizoen begint voor Team Shark goed. Stuub & Haemerke scoren
een 1-2tje. Haemerke wint de race, Stuub wordt 2e op 0'005 seconde van Jake
die 3e werd.
Gesteund door de pole position van Team Shark vertrok Stuub van pole en
Haemerke als 2e. De start van de race was een Grand Prix start. Haemerke had
een goeie start en pakte Stuub meteen in de eerste bocht, waarna hij de
leiding niet meer afgaf. Stuub drong in het begin wel nog aan, maar na een
paar ronden ging Haemerke er langzaam vandoor. Stuub moest daarna alle
zeilen bij zette om Jake van zich af te houden. Jake kwam langzaam dichter
bij Stuub, maar uiteindelijk weet Stuub toch voor te blijven. De snelste
tijd van Stuub in de race was 30'600 en dit was de 6e snelste tijd die in de
race werd gereden. Haemerke daarentegen liet het record van vorig jaar
sneuvelen door een snelste tijd te realiseren van 30'104. Dit was 0'017
seconde sneller als vorig jaar. Daarnaast werd ook het record van de
gemiddelde tijd verbroken. Haemerke realiseerde een gemiddelde tijd van
30'916 en was maar liefst 0'384 seconde sneller als het oude record. Zoals
hierboven al verteld zat er tussen Stuub en Jake gemiddeld maar 0'005
seconde. Elwood werd 4e op 0'041 van teamgenoot Jake. En 5e werd Overstuur
op 0'013 seconde van Elwood. De nummers 2 t/m 5 zaten behoorlijk kort bij
elkaar.
Helaas zijn er dit jaar geen punten voor het team. De Limbo Challenge Cup
heeft alleen een individuele klassement.
Dit was de eerste challenge van het nieuwe seizoen. De volgende challenge is
op zaterdag 19 maart 2011 en is een Quad Challenge.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Na de presentatie van de organisatie
en de roerende reacties van de medekarters hebben wij toch weer een nieuwe editie
van de Limbo Kart Cup, oh nee de Limbo Challenge, oftewel 4 Kartraces en 3
challenges. Verdere details zullen nog door de organisatie worden
aangegeven.
Voor aanstaand aan het nieuwe seizoen stond hedenavond de kwalificatie op
het programma voor de 30 minuten race die op 8 februari 2011 zal
plaatsvinden op de kartbaan van Luik. De kwalificatie race betrof een
teamrace van 60 minuten en werd gehouden in Bilzen. De startvolgorde werd
van te voren in de kantine van het kartcentrum bepaald d.m.v. het trekken
van nummertjes uit de grote enveloppe van de organisatie. Namens Team
Shark trok Stuub het nummer en het was meteen een nummer waar team Shark
afgelopen seizoen altijd is gestart buiten de eerste race, namelijk de
laatste positie.
Iedereen had er behoorlijk zin in om weer tegen elkaar te racen. De start
van de Grand Prix van Bilzen was een Grand Prix start waarbij de
Yellow Racers vanaf pole mochten starten en zij gingen als een speer ervan
door. Stuub begon namens Team Shark als eerste. Meteen vanaf de start zat
Stuub er goed bij. In de vierde rond dook hij al onder de 40 seconde. De
Blues Brothers waren het tweede team die onder de 40 seconde doken maar
deden er wel 11 ronden over. Waren andere zeer wisselvallende rondetijden reden,
bleef Stuub in de 39ers doorracen. Zijn rondetijden was een basis voor een
goede classificatie. In deze eerste sessie reed hij de snelste tijd van 39'124. In de 22e ronde deed Team Shark hun eerste
pitsstop, waarna Haemerke
de kart overnam. De kart was lekker warm gedraaid en Haemerke ging door waar
Stuub gebleven was, constante rondetijden neerzetten. Drie keer dook hij
onder de 39 seconde waarbij hij in de 35ste ronde de snelste tijd van de
race neerzet (38'899). In de 46ste ronde deed Team Shark hun tweede pitsstop.
Stuub draaide weer lekker zijn rondjes tot 56ste ronde. Wat gebeurde daar,
Stuub was net twee medekarters voorbij gestreefd en begon langzaam zijn
ronde voort te zetten. De kart had een kapotte band. De baancommisarissen
werden meteen gewaarschuwd. Haemerke stond helaas niet klaar om in een
andere kart te springen en door te racen. Stuub ging meteen over naar de
nieuwe kart, die behoorlijk koud was en niet zo lekker lag als de eerste
kart. Team Shark verloor hiermee ruim 25 seconde. Dit was balen, want als je
pech had, kon je een goede klassering vergeten. Ondanks deze tegenslag
probeerde Stuub alles uit de kart te halen wat mogelijk was. In de 67ste
ronde werd door Team Shark de laatste pitsstop uitgevoerd. Ook Haemerke had
behoorlijk grip problemen met de kart. Na 84 ronden werd er met de
finishvlag gezwaaid en was de race gedaan. Uiteindelijk bleek toch dat Team
Shark ondanks deze pech en ook de extra pitsstop die moest plaatsvinden toch als
de winnaar bekroond kon worden. Tweede werd team De Waterboys en derde The
Blues Brothers. De snelste pitsstop werd gedaan door Kart Team Sjömert.
In deze race werd wel door Haemerke het ronderecord bijgesteld. De snelste
ronde in deze wedstrijd was 38'98 die in het seizoen 2008-2009 op de klokken
werd gezet.