Nieuws

Nieuws - seizoen 2009-2010







Gala avond na afloop van de race
Haemerke & Team Shark winnen Limbo Kart Cup

Jalhay -

Na de race vertrokken we met z'n alle als een karavaan van het circuit naar de camping de La Gileppe, waar de prijsuitreiking was voor dit seizoen. Gezellig samen zijn met een diner en daarna de prijs uitreiking.
Als we aankomen drinken wij gezamenlijk eerst een rondje. Een klein half uur later zitten wij met z'n allen aan de tafel om lekker te genieten van biefstuk, schnitzel, zuurvlees en natuurlijk een pot bier. Net als vorig jaar was dit weer goed verzorgd door de eigenaar. Na het eten gingen we met z'n allen lekker buiten genieten van ons drankje, echter de organisatie ging zich voorbereiden voor de prijsuitreiking.

Alle coureurs kregen lovende kritieken maar er waren geen prijzen, behalve voor Team Shark. De prijzen van dit seizoen zijn allemaal naar Team Shark gegaan voor hun megaprestatie. 
De prijzen voor Team Shark bestonden uit:
- Een cup voor de slechtse teampresentatie ooit;
- Een cup voor de Team.

Daarnaast kreeg Stuub ook nog een cup "Stuubs Cup" voor zijn pech in de race van Swalmen.

Haemerke kreeg de volgende cups, t.w.:
- Een cup voor de meeste passeer acties;
- Een cup voor de lichtste coureur;
- Een cup voor de maximaal aantal punten;
- Een cup voor de snelste ronde en uiteindelijk
- Een cup voor het winnen van de overall klassement.

Na deze prijsuitreiking van de organisatie blijken ook andere coureurs onder de indruk te zijn geraakt van de prestatie van Team Shark.
Haemerke kreeg van het team Yellow Racers een dienblad onder het motto je rijdt ons allemaal voorbij, maar geef zelf ook een rondje. Van het Karting Team Sjömert werd er een fles champagne aan beide coureurs uitgedeeld. Zij dachten als de teampresentatie een indicatie van het seizoen gaf, dat zij dan wel goed zaten. Daarnaast kreeg Haemerke nog wat grind. Team Bougie kwam met een mooie opblaasbare haai aanzitten voor Stuub en Haemerke kreeg een foto overhandigd, waarop hij stond en werd aangeduwd van de GP in Genk. Hierbij stond de tekst: "Met vereende krachten.... Ben je natuurlijk altijd sneller." Tevens werd er een gouden Hamer aan hem uitgereikt. Uiteindelijk kregen Stuub en Haemerke nog een tennisracket en een hockeystick. Onder het motto om wellicht toch eens te kiezen voor een andere hobby.

Na deze prachtige uitreiking was er natuurlijk ook nog lovende woorden aan de organisatie. Zij hebben dit seizoen weer goed hun best gedaan om dit spektakel te organiseren en daarvoor kregen ze namens de overige coureurs twee flessen Belgisch bier per persoon.

Hierbij een foto reportage van deze prachtige dag en avond


Dan rest ons als Team Shark de overige deelnemers een prettige vakantie toe te wensen en tot komend seizoen.



Grand Prix van Francorchamps
Team Shark tevreden met 3e plek in race

Francorchamps -

Team Shark moet zich tevreden stellen met een 3e plek. De winnaars van deze team race is Karting Team Sjömert, 2e werd Karting Team Underdog.
De organisatie dacht dat Team Shark ook de laatste race zou gaan winnen, wat natuurlijk wel het doel was voor Team Shark. Helaas is dat niet gelukt. Het was een bloedwarme dag op de kartbaan in Francorchamps, waar voordat wij begonnen met de race eerst nog gezamenlijk naar de kwartfinale van het WK-voetbal keken. Ons Nederlands team moest aantreden tegen de Brazilianen. Het was een spannende wedstrijd waar Oranje in de eerste helft tegen een tegenslag moest vechten, maar dit ruimschoots in de 2e helft goed maakte. Daarna was ruim een half uur later dan gepland (18:05u) de start van de laatste Grand Prix van dit seizoen. Gesteund door hun outfit maakte Karting Team Sjömert een goede start. Ze kwamen in ieder geval hiervoor na Francorchamps om te proberen om hun kopman Onderstuur voorbij Stuub de loodsen. Immers het puntenverschil was klein (6 punten). Stuub die helaas op deze dag verhinderd was door een examen had voor het Team Shark een oudgediende in laten vallen, namelijk E10. De tactiek binnen het team Shark was bepaald en E10 begon als eerste met zijn stint. Hij was in begin van de race in gevecht met de Yellow Racers en The Blues Brothers. Waarbij het regelmatig stuivertje wisselen was. Zoals het in de Formule 1 geldt er bij komen is 1, maar er voorbij komen is 2. Na een klein kwartier werd het stuur overgenomen door Haemerke. Haemerke wilde natuurlijk samen met zijn teamgenoot proberen te zorgen dat ook deze laatste race op naam van Team Shark werd geschreven. Het ging Haemerke redelijk en kwam steeds korter bij aan zijn voorgangers. Daarna waren er nog 2 pitsstops om zo na een race van 1 uur te worden afgevlagd als uiteindelijk 3e team. Team Shark had wel de 2de snelste tijd gerealiseerd, echter 0,368 seconde was het verschil met Karting Team Sjömert. Aan het eind van de race moeten wij toch concluderen dat Karting Team Sjömert vandaag toch echt een stuk beter was en tevens moesten wij ook Karting Team Underdog voorbij laten gaan. Dankzij de 3de plek weet Team Shark wel Stuub op de 2e plaats van de competitie te houden.







Grand Prix van Genk
Haemerke's zevenklapper, Stuub wordt 8e

Genk -

Haemerke heeft ook de 7de wedstrijd van het seizoen gewonnen, tweede werd Da Bomba met een prachtig resultaat en derde plaats was voor Jake.
Het zonnetje schijnt lekker, geen wolk te zien en volle moed starten we allemaal aan de race in Genk. Wij hadden 5 karts tot onze beschikking en gingen weer voor de snelste tijd. Totaal weer 2 stints van 10minuten. Jos gaat volop in de aanval en start als eerste, gevolgd door Da Bomba en ZoefZoef. Van de eerste vijf karters realiseert Da Bomba de snelste tijd, t.w. 1:03'02, gevolgd door ZoefZoef met een tijd van 1:03'16. Bij de volgende 5 karters wordt de tijd van Da Bomba niet geknakt. Het zijn tijden die kort in de buurt komen van de tijd van ZoefZoef. De laatste stint van 4 karters komt ook Team Shark in actie. Stuub realiseerde in deze eerste stint een tijd van 1:04'31 (voorlopig 9e positie) en Haemerke realiseerde een tijd van 1:03'48 en dit was een voorlopige 6e positie.
Daarna begonnen we aan de tweede stint. Sommige verbeteren hun eerste tijd, maar komen niet aan de snelste tijd van DaBomba. Jake komt er kort bij, maar dan verbetert Da Bomba zijn tijd naar 1:02'61. Stuub verbetert zijn tijd met maar liefs een kleine seconde naar 1:03'52. Dan komt als laatste Haemerke op de baan. De tijd van de eerste stint was niet slecht, maar zijn gedachten was toch dat het lastig zou gaan worden. Nog geen minuut op de baan of de kart valt stil. De tank was leeg en terug in de pits kreeg hij een andere kart tot zijn beschikking, maar spinde weer meteen in dezelfde bocht waar hij stil was komen te staan. De kart sloeg af en starte niet meer. Shit dacht hij. Na diverse pogingen heeft hij dan toch de kart aan de praat gekregen. Met nog vier ronden te gaan, gebeurde het toch. Haemerke verbetert de tijd van Da Bomba en zet de tijd naar 1:01'45. Op het korte rechte stuk naar de overige karters ging de vuist omhoog, de collegakarters wisten toen alweer genoeg en een rondje later en tevens laatste ronde wordt de tijd nog sneller gezet naar 1:00'51. Het is echt ongelofelijk wat Haemerke dit seizoen neer zet. Stuub beperkt uiteindelijke de schade door 1 punt toe te geven op zijn directe concurrent Onderstuur. Met nog 1 race te gaan, tevens een teamrace, heeft Stuub een voorsprong van slechts 6 punten. Hopelijk kan Team Shark in Francorchamps een goed resultaat neer zetten om zo het seizoen nog meer glans te geven.

klik hier voor de foto's.

De laatste race van het seizoen is de race op de kartbaan van het circuit Francorchamps en vind plaats op vrijdag 2 juli 2010. Tot dan.



Grand Prix van Niederkrüchten
Haemerke & Team Shark Kampioen Limbo Kart Cup 2009-2010

Niederkrüchten -

Haemerke mag zich na 6 van 8 races te hebben gereden kampioen noemen van de Limbo Kart Cup 2009-2010. Hij is niet meer in te halen in de coureurskampioenschap door zijn teamgenoot en collegakarters. Met nog 2 races te gaan kan er individueel nog 30 punten gescoord worden. Het verschil met de nummer 2 en teamgenoot Stuub is 24 punten en nummer 3 Onderstuur is 31 punten. In de laatste race krijgen Stuub en Haemerke beide dezelfde aantal punten. De aanpassing van dit jaar voor de race van Francorchamps komt ten goede van de uitslag. Voorgaande jaren kon je dubbele punten verdienen op het circuit van Francorchamps waardoor je in de laatste race nog behoorlijk wat punten kon verdienen cq. kon verliezen. Dit gebeurde afgelopen jaar met het Team Shark. In de voorlaatste race stond Stuub nog 3e en Haemerke 2e en zakte na de verreden race naar 7e respectievelijk 6e plaats vanwege pech.

Daarnaast is de constructeurskampioenschap ook beslist. Team Shark mag voor de eerste keer in hun bestaan zich kampioen noemen van de Limbo Kart Cup 2009-2010. De voorsprong die Team Shark heeft van 54 punten is ook niet meer in te halen. Als Team Shark in de nog resterende wedstrijden laatste zou worden (wat natuurlijk niet de bedoeling is) zouden ze minimaal 7 punten scoren. Mocht The Blues Brothers beide wedstrijden winnen zouden zij 58 punten verkrijgen. Dus maximaal is er 51 punten te vergeven.



Grand Prix van Niederkrüchten
Haemerke wint, Stuub wordt 6e

Niederkrüchten -

Haemerke wint ook de 6e wedstrijd van het seizoen. De 2e plek was voor Overstuur en 3e werden Mr. Chrono, Onderstuur en White.
Het zonnetje schijnt prachtig over het circuit, het is tijd voor de eerste buitenrace van het seizoen. Maar eenmaal aangekomen op het circuit blijkt dat de pitsstraat is afgebrand. Het complex was ongeveer helemaal verwoest, maar gelukkig hebben zij nog wel wat karts kunnen redden. De elektronische tijdsmeting was daardoor ook defect, dus deze race werd het handmatig tijdklokken door de collegakarters. Deze race geen gemiddelde tijd over al je rondjes, maar zorgen dat je de snelste tijd klokte. Daarnaast waren de gewone karts ingeruild voor wedstrijdskarts, 2x 10min karten. 
White gaat als eerste de baan op samen met TufTuf. Zij realiseerde beide een tijd van 27,6. Deze snelle tijd werd daarna meteen door Fonzie verbetert naar 27,3. Onderstuur verbetert op een gegeven moment de tot dan snelste tijd naar 26,7 die in de run daarna door vervangd collegakarter Overstuur werd gecorrigeerd naar 26,6. Dan gaat team Shark zich klaar maken voor het betreden van de kartbaan. Haemerke begint zijn stint. Na de niet zo prettige ervaring van vorig jaar, begint hij langzaam op gang te komen. Hij ging behoorlijk lekker en hij realiseerde de snelste tijd van 25,8. Een tijd waarmee Haemerke al tevreden was. Voor de race gaf hij aan teamgenoot Stuub aan dat zijn doel top 5 was. De tijd van vorig jaar van hem was 26,7 (elektronisch geklokt), dus een tijdsverbetering van 0,9 seconde was gewoon super. Waar White en andere rijders nog wel eens last hadden van collegakarters, had Haemerke de gehele baan voor zich zelf. Als Haemerke binnenkomt neemt teamgenoot Stuub het stuur over. Hij rijdt met dezelfde kart als Haemerke snelle ronde, maar blijft jammer genoeg steken op 26,9. Zoals hij zelf naderhand aangaf waren er nog punten waarop hij zich kon verbeteren. Nadat iedereen een keer een stint gedaan had, begonnen we aan de 2e stints. De zon ging langzaam onder en het werd naar mate de avond vordere kouder en kouder. White begon weer en verbeterde zich met liefst een seconde. Daarnaast waren er nog verbeteringen voor Fonzie (0,3 seconde), Da Bomba (0,5 seconde) en dan hebben we nog Jake, die in het donkere nog 0,5 seconde weet goed te maken. Haemerke vond het in zijn tweede stint beter gaan, echter was hij toch 0,1 seconde langzamer als de eerste stint. Stuub vondt dat hij te weinig grip had. De kart van zijn eerste stint had meer grip, de tweede kart had meer topsnelheid. Stuub was 0,4 seconde langzamer dan de eerste stint.
Overigs in het algemeen deed iedereen het trouwens dit jaar behoorlijk beter. Dit jaar was er toch nog wel wat werk voor de KUKA-mannen, maar het waren toch voornamelijk gevallen die in de pits bijgesteld cq. gecorrigeerd konden worden. Vorig jaar waren er toch behoorlijk meer spins. Als we trouwens kijken naar de snelste tijden van dit jaar t.o.v. vorig jaar blijkt dat iedereen op de nieuwkomers na en op Mr. Apex en Haemerke, een langzamere tijd heeft gereden. De grootste zakker was ZoefZoef die vorig jaar nog een tijd liet noteren van 25'86 t.o.v. 28,1 nu. Mr. Apex weet zijn tijd met 0,2 seconde te verbeteren (27'34 t.o.v. 27'1). Haemerke had een tijdsverbetering van 0,9 seconde.

De volgende race wordt donderdag 3 juni 2010 op het kartcircuit van Genk. Dit is dan ook weer een snelste tijd race. Tot dan.





Grand Prix van Bilzen
Ziek Team Shark pakt toch overwinning

Bilzen -

De overwinning van de tweede teamrace van het seizoen was weer een prooi voor het "zieke" Team Shark. De Waterboys werden met een mooi resultaat 2e en 3e werden de Blues Brothers.
Haemerke (die zich al verschillende dagen niet lekker voelde) en Stuub (die op de racedag zich niet lekker begon te voelen) zijn ondanks dit toch aan de start verschenen. De start van de wedstrijd was een vreemde start. Wij moesten ons eerst opstellen op de grid, waarna wij de eerste ronde achter de safety-kart aan moesten rijden alvorens de wedstrijd officieel begon. Als gij hem snapt dan snap ik het ook. Stuub pakte voor Team Shark de eerste stint voor zijn rekening en voor het eind van het eerste rondje had hij alweer twee teams te pakken. Maar de hegemonie die bij de andere races was, was er dit keer niet. De baan was behoorlijk glad, grip was er nauwelijks, waar iedereen behoorlijk last van had. De snelste ronde tijd werd door bijna ieder team scherper en scherper gesteld. Het leek wel een Formule 1 race (volgens de regels van 2010) waarbij je niet mocht bijtanken en het enigste wat je mocht wisselen waren de coureurs. 
Stuub realiseerde in zijn eerste stint een tijd van 41'161, terwijl Yellow Racers op dat moment de snelste tijd had geklokt van 40'826! In de 21e ronde een geplande pitsstop, waarna Haemerke het stuur overnam. Haemerke merkte zelf nu ook hoe lastig het was rijden op deze gladde baan. Het duurde zelfs tien ronden voordat hij onder de 41'000 dook en pas zeven ronden later had hij de op dat moment snelste tijd gerealiseerd. In de 43ste ronde neemt Stuub het roer weer over voor zijn tweede stint. Deze ging aanzienlijk beter. In de tussentijd hadden de BluesBrothers de ronde tijd weer iets scherper gezet naar 40'650, maar drie ronden later had Stuub deze tijd ook te pakken en hij realiseerde zijn snelste tijd van 40'517. Het duurde acht ronden voordat deze tijd weer scherper werd gesteld, niet door Stuub, maar door De Waterboys (40'330) en een paar ronden weer aangescherpt naar (40'254). Deze jongens waren behoorlijk competatief. Haemerke dacht naast de baan al hoe moeten wij dit gaan rechtbreien. De hegemonie van de andere races was er, zoals eerder geschreven, bij deze race niet. In de 65ste ronde werd door Team Shark de laatste pitsstop gemaakt, die tevens de snelste was van het gehele veld. In deze laatste stint duurde het slechts drie ronden voordat Haemerke de tijd van De Waterboys op 0,1 seconde naderde. Het heeft daarna nog vier ronden geduurd en prompt 40'206 was nu te kloppen tijd. De Waterboys en Team Shark zaten op dat moment kort bij elkaar. Haemerke was collegakarter van De Waterboys voorbij gestreden, maar deze bleef dicht bij hem in de buurt. Echter een aantal ronden later was er een gaatje getrokken. In de 77ste ronde werd de ronde tijd definitief nog scherper gezet door Haemerke op 40'082 en deze tijd was niet meer te kloppen door de andere collegakarters. Team De Waterboys bleven met hun snelste tijd steken op 40'230.
Het was een prachtige en spannende race die toch in het voordeel van Team Shark werd beslist. Stuub en Haemerke lopen vijf respectievelijk zeven punten uit op hun directe concurrentie. Haemerke voert nog altijd het coureursklassement aan met 75 punten (vijf maal de volle winst), Stuub verstevigd zijn tweede positie en komt op 57 punten. In het constructeursklassement voert Team Shark het klassement aan met 132 punten t.o.v. 90 punten van de BluesBrothers (2e) en de naar de 3de plek gestegen Waterboys (82 punten).

Nu zijn de binnenraces gedaan en gaan wij ons opmaken voor de buitenraces. Hopelijk dat het droog weer blijft net als vorig jaar, waar we mochten genieten van de mooie droge races. Deze vindt op vrijdag 23 april plaats op het circuit van Niederkrüchten in Duitsland. Dit is dan weer een individuele race van het seizoen.



Grand Prix van Luik
1-2 voor Team Shark

Luik -

De tweede keer dit seizoen (team race niet meegenomen) scoort Team Shark een 1-2-tje. Haemerke werd 1ste voor teamgenoot Stuub, derde werd Onderstuur.
In het koude Luik werd zoals alle andere races van dit seizoen gestart als een Grand Prix start. Stuub, na de debakele uitval in de vorige race had een redelijke start. Haemerke daarintegen had een goeie start en voor de eerste bocht had hij teamgenoot Stuub en Elwood al te pakken. Er waren wel diverse collega karters die het Haemerke moeilijk maakte om erlangs te kunnen, maar uiteindelijk lukte het hem om iedereen voorbij te komen. Stuub had wat meer moeite. Bij deze baan was het wel leuk om te zien waar je teamgenoot zat. Kom je elkaar de volgende ronde weer op hetzelfde punt tegen. Haemerke realiseerde uiteindelijk de snelste tijd (30,121). De eerste drie volgende snelste tijden zaten dicht bij elkaar, namelijk Stuub (30,507), Elwood (30,510) en Onderstuur (30,531). Verrassing van de race was Team Bougie. White werd 4e voor teamgenoot Fonzy.

Tot de volgende race op 16 maart in Bilzen. Dit is dan de tweede teamrace van het seizoen.



Grand Prix van Swalmen
Haemerke oppermachtig, Stuub valt uit

Swalmen -

Haemerke weet op prachtige wijze de zege vast te stellen en jammer genoeg valt teamgenoot Stuub uit met problemen aan zijn kart. 
De start van de race was even onduidelijk, het was een Grand Prix start. Net voordat Haemerke stil stond begon het veld vooraan al te rollen. Met zijn allen op naar de eerste bocht. Gelukkig is iedereen goed door deze bocht gekomen. Het was trekken en duwen om elkaar voorbij te komen (iedereen is toch aan elkaar gewaagd), echter was dit voor Haemerke niet helemaal zo. Bovenwaardelijk waande hij zich een weg door veld alsof een pakje boter met een mes werd doorgesneden, sneed hij de bochten goed aan om zijn collega strijders voorbij te gaan. Zijn teamgenoot Stuub daarin tegen worstelde met zijn kart. Hij was behoorlijk verkouden en ondanks deze verkoudheid was hij toch aan de start verschenen. Shit alweer de pech, waarom moet dit Stuub nou weer overkomen. Haemerke daarin tegen was alweer zover gevorderd in het veld dat hij uitkwam bij de Yellow Racer, die behoorlijk met elkaar aan het racen waren voor hun positie. Met z'n tweeën naast elkaar was het een goed moment uitkiezen om deze heren voorbij te komen. Gelukkig voor Haemerke hielde zij hem niet te veel op. Dan haalt Haemerke Stuub in, wat is er met hem aan de hand, dacht Haemerke. Zou zijn verkoudheid hem toch parten spelen? Drie ronden later was Haemerke weer bij Stuub en hij zag even later dat Stuub uitgestapt was (na naderhand bleek om een probleem aan zijn kart). Om de team-eer hoog te houden zat Haemerke nog eens extra aan, met rondetijden laag in de 38ers en in de 34ste ronde realiseerde hij de snelste tijd van 37,896!! Wat een tijd, dit bleek de vierde tijd van de dag te zijn en een kleine seconde sneller dan de tweede snelste tijd van Onderstuur. Gemiddeld gezien reed Haemerke ruim een seconde sneller als de rest. Zo behaalde Haemerke zijn 3de zegen (al 45 punten) van het seizoen en was dit al een keer voorgekomen in de geschiedenis van de Limbo Kart Cup? Volgens alles nog niet. Tweede werd Da Bomba en derde positie was voor TufTuf. Ondanks de uitval van Stuub is Team Shark toch een punt uitgelopen op de eerste concurrent BluesBrothers. Hopelijk dat Stuub bij de volgende races meer geluk heeft met zijn kart. In individuele klassement is Elwood hem voorbij gekomen, maar het gat is gelukkig niet zo groot (4 punten). Binnen het team zal zeker naar de oorzaak worden gezocht. 

Tot de volgende race op 9 februari in Luik. Dit is dan ook weer een individuele race.



Grand Prix van Maasmechelen
Team Shark een klasse apart

Maasmechelen -

Op een prachtige wijze heeft Team Shark hun klasse getoond hedenavond op de kartbaan in Maasmechelen. Na een 1-2-tje in de vorige race, zijn zij in de eerste teamrace terecht als winnaars uitgeroepen. 2e werd het team BluesBrothers en 3e Team Bougie. Met een gemiddelde tijd van 39,233 per rondje over 91 ronden was Team Shark gemiddeld ruim 1,5 seconde sneller dan de concurrentie. Nu in Maasmechelen ook geen rollende start, Stuub begon de sessie als 7e en worstelde zich in de eerste paar ronde meteen naar positie drie, waarna hij een aantal ronden later een vrije baan creëerde en op stoom begon te komen (37,726 snelste tijd). In de 19e ronde een geplande pitsstop en deze werd prachtig uitgevoerd, de snelste van de eerste stint. Haemerke nam het stuur over en de kart die goed opgewarmd was door zijn teamgenoot was goed voor behoorlijk snelle tijden. In zijn eerste stint realiseerde Haemerke een snelle tijd van 37,014. In de 44e ronde kwam Haemerke weer binnen voor zijn pitsstop. Toen werd de snelste pitsstop van de gehele race gemaakt (58,147). Er waren maar drie pitsstoppen die binnen een minuut gerealiseerd werden. Twee op naam van Team Shark en één op naam van de Waterboys. Stuub draaide in zijn tweede stint goeie gelijkmatige rondetijden. Zijn snelste tijd in deze twee stint was 37,339. In de 70e ronden werd door Team Shark de laatste pitsstop gemaakt, waarna Haemerke zijn laatste sessie mocht rijden. Uiteindelijk werd in deze laatste sessie de snelste tijd gerealiseerd. Stuub gaf al naast de baan aan dat Haemerke nog in de 36ers zou gaan duiken en prompt daar was ie dan 36,626. Ruim een 0,7 seconde sneller dan de concurrentie. Het lukte Haemerke daarna wel nog om nog drie ronden in de 36-ers te rijden. Met dit prachtig optreden mag Team Shark 30 punten mee naar huis nemen voor de teamcup en per coureur 15. De BluesBrothers blijft het Team Shark achtervolgen.
Het was weer een prachtige avond en hopen dat er nog meer van deze prachtige avonden mogen plaatsvinden.

Tot de volgende race op 19 januari in Swalmen. Dit is dan weer een individuele race.



Grand Prix van Bilzen
Team Shark neemt volle buit mee

Bilzen -

De maximale score, een 1-2-tje werd het op de kartbaan in Bilzen. Haemerke werd 1ste voor teamgenoot Stuub, derde werd Onderstuur. 
Dit keer in Bilzen geen rollende start, maar een start op de grid zoals gebruikelijk in de Formule 1. Iedereen werd door de baancommissarissen geleidt naar hun startplek. In het team van Team Shark hebben de rijders onderling bepaald dat Haemerke van pole mocht starten. Na de start was het dringen in de eerste bocht. Haemerke ging er goed doorheen gevolgd door Stuub en Mr. Apex. Team Shark begon na dit eerste gevecht uit te lopen. Stuub was in het begin iets sneller dan Haemerke. Haemerke ging na 3 ronden even opzij om zijn teamgenoot te laten passeren. In de 13e ronde drong Haemerke aan bij Stuub om er voorbij te gaan. Dit had Stuub in de gaten. Daarna walste Haemerke over de kartbaan en liep hij verder en verder uit. Haemerke realiseerde in de 35e ronde de snelste tijd, namelijk 39,403, goed genoeg voor een extra punt.
De stand in het coureursklassement is natuurlijk de uitslag van de race en kun je lezen onder de tab stand. In het teamklassement staat Team Shark met 28 punten bovenaan, gevolgd door The Blues Brothers (de winnaars van vorig seizoen) en Team de Waterboys.

De volgende race is op 15 december in Maasmechelen. Dit is dan de eerste teamrace van de totaal drie die op het programma staan.



Kwalificatie voor Grand Prix van Bilzen
Team Shark pakt pole position

Ulestraten -

Bij een daverende teampresentatie voor het nieuwe seizoen van "Limbo Karting 2009/2010" heeft Team Shark de pole position opgeëist. Zoals de organisatie aangaf als dieven in de nacht kwamen ze binnen en zo verdwenen zij ook weer.
Nadat de diverse teams hun presentatie hielden met een mooie presentatie en pitspoezen had Team Shark alleen maar oog voor één ding. Het zorgen voor een goede uitgangspositie voor de race in Bilzen komende dinsdag 17 november 2009. Zo moesten er twee opdrachten uitgevoerd worden om deze startvolgorde te bepalen.
Opdracht 1 was het verwisselen van de banden van een kart. Team Shark realiseerde hier een tweede tijd.
Opdracht 2 was het racen op een racesimulator. Hier was Team Shark de betere en dit realiseerde in de poleposition voor deze eerste wedstrijd. Voor de eerste wedstrijd is de pole het beste uitgangspunt. Voor de races die nog moeten komen, wil je niet op de pole staan.

We zullen zeggen Let the attack begin....